پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118386
عطوان: نامه سردار سليماني باعث هراس اسرائيل و سردر گم شدن سران عرب شده است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2283

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، "عبدالباري عطوان" نويسنده برجسته عرب طي مقاله‌اي در روزنامه "الراي‌اليوم" به دو نامه مهم اخير در بحبوحه تحولات منطقه و درگيري رژيم صهيونيستي در نوار غزه اشاره کرد.
وي در اين مقاله نوشت: دو نامه واضحي که اخير منتشر شده احتمالا نه تنها نقطه تحولي در مقابله با حمله وحشيانه اسرائيل عليه نوار غزه است بلکه معادلات قدرت و ضعف را تغيير داده و نقشه سياسي، جغرافيايي و نظامي منطقه را دوباره ترسيم خواهد کرد.

اين نويسنده برجسته عرب ادامه داد: نامه اول، نامه‌اي است که عصر سه‌شنبه "محمد الضيف" فرمانده کل گردان‌هاي القسام، شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين منتشر کرد و اولين نامه از نوع خود بود و با وجود کوتاه بودن اما بسيار پراهميت بوده و نشان دهنده موضع استوار در مقابله با دشمن و ادامه جنگ تا پايان محاصره بوده است.

سردار سليماني قاتلان و مزدوران اسرائيلي را تهديد کرده است

عبدالباري عطوان اضافه کرد: نامه دوم را سردار "قاسم سليماني" فرمانده نيروهاي قدس و مرد قدرتمند در ايران نوشت که در آن از سلاح مقاومت حمايت و تاکيد کرده که هر گونه تلاش براي خلع سلاح مقاومت "بدعتي باطل و توهمي است که هرگز محقق نخواهد شد. وي همچنين قاتلان و مزدوران را تهديد و تاکيد کرده که ما هرگز يک لحظه نيز در دفاع از مقاومت و حمايت از آن و حمايت از ملت فلسطين درنگ نخواهيم کرد و به اسرائيلي‌ها وعده داد که غضب عميقي در وقت مناسب بر سر صهيونيست‌هاي مجرم ريخته خواهد شد.

اين نويسنده سرشناس عرب در ادامه نوشت: زماني که "محمد ضيف" و مردانش اين جنگ را عليه دشمن به صورت علمي و مهندسي به پيش برد به گونه‌اي که رهبري وي بالاتر از تمامي رتبه‌هاي نظامي بلند مرتبه و ژنرال‌هايي که يا تا کنون جنگي را انجام نداده يا اگر انجام دادند با شکست همراه بوده، است روش‌هاي فني و عمليات‌هايش تمامي ژنرال‌هاي اسرائيلي را سرگشته کرده و قدرت و دقت عمليات‌هايش اسرائيلي‌ها را شگفت زده کرده است.
زماني که فرمانده گردان‌هاي قسام مي‌گويد هيچگونه آتش‌بسي جز بعد از برطرف شدن کامل محاصره غزه وجود نخواهد داشت، به اين معني است که وي صاحب تصميم بوده و تمامي گروه‌هاي سياسي و ديدارهايشان تنها نمايشي سياسي براي ارائه در تلويزيون بوده و هيچ ارزش بيشتري ندارد. فرماندهان جنگ که دو شهر، يکي بر روي زمين و ديگري در زير آن  بنا کرده‌اند و با مردانگي و شجاعت در مقابل دشمن ايستاندند، اينها افرادي هستند که تصميم مي‌گيرند و بايد از آنها اطاعت کرد.

عبدالباري عطوان در اين مطلب خود اضافه کرد: زماني که الضيف بدون آنکه چهره‌اش در صفحات تلويزيوني نمايش داده شود، صحبت مي‌کند به معناي ارائه نمونه کم نظير در فرماندهي و دوري از شهرت بود که فلسطين و اعراب همانند وي را مشاهده نکرده‌اند. مرداني که وطنشان را دوست داشته و به ارزش‌ها و  شهامت و شجاعت و کرامت ايمان داشته و همانند سربازان گمنام با هدف دور کردن اشغالگر و بالابردن پرچم حق و رسيدن به شهادت از کوتاهترين راه‌ها عمل مي‌کنند.

وي در ادامه مقاله خود در روزنامه الراي‌اليوم نوشت: همزمان شدن نامه الضيف و انتشار فيلم عمليات شجاعانه‌اي که يکي از يگان‌هاي برجسته گردان‌هاي عزالدين القسام در شهرک "ناحال عوز" در شمال غزه انجام داده، تصادفي نيست  عملياتي که از طريق يکي از تونل‌ها انجام شده و طي آن توانستند 10 نظامي اسرائيلي را به هلاکت برسانند و در اين فيلم فرياد و ناله اين نظاميان را که مانند خرگوشان وحشت زده در حال فرار هستند قابل مشاهده است حال آنکه فرماندهانشان مي‌گفتند اين ارتشي است که هرگز شکست نمي‌خورد.

اين نويسنده برجسته عرب اضافه کرد: مشاهده نکرديم که دوربين فيلمبرداري در دستان فيلمبردار اين عمليات شجاعانه بلرزد بلکه شاهد خونسردي، عزمي قوي و برنامه‌ريزي براي عملياتي استوار بوديم که نشان از آمادگي براي اين جنگ دارد که تمامي مراحل و عمليات آن توسط طرح‌هايي که چه بسا ماه‌ها و شايد سال‌ها برنامه ريزي شده باشد. اين آمادگي در کجا حاصل شده است، در نوار غزه‌اي که هشت سال از تمامي بخش‌ها، چه دريايي، چه زميني و چه هوايي تحت محاصره است.

نامه سردار سليماني باعث هراس اسرائيل و سردر گم شدن سران عرب شده است

عبدالباري عطوان در ادامه مقاله خود نوشت: نامه سردار سليماني که با نامه الضيف همزمان بوده و طي آن تاکيد کرده که ايران به طور کامل در کنار مقاومت فلسطيني مي‌ايستد و هرگونه خلع سلاح مقاومت را رد کرده ضمن آنکه روحيه مبارزان مقاومت در نوار غزه را افزايش داده بلکه در همان وقت نيز باعث هراس سران اسرائيل و سردر گم شدن تمامي سران عرب شده که بي صبرانه منتظر پيروزي اسرائيل هستند. ايران همان کشوري است که به مقاومت فلسطين تجربه مورد نياز براي ساخت موشک را ارائه کرده که به کمک آن تل‌آويو، حيفا، نتانيا، ايلات و ديمونا مورد هدف قرار گرفت و سبب شد تا 4 ميليون شهرک‌نشين اسرائيلي به پناهگاه‌ها بروند يا آنکه به کمک موشک‌هاي ضد زره تانک‌هاي اسرائيلي را از وارد شدن به عمق نوار غزه متوقف کرد. احتمالا هم اکنون برخي‌ها از اين موضع ايران انتقاد خواهند کرد و از ديدگاه طائفي و نژاد پرستانه محض به آن نگاه خواهند کرد و خواهند گفت که ايران در حال سوء استفاده از موضوع فلسطين و خون شهداي غزه است. ما به آن مي‌گوييم چرا شما از اين موضوع استفاده نمي‌کنيد حال آنکه ميلياردها براي خريد تجهيزات نظامي هزينه مي‌کنيد. البته از اين موضوع تعجب نمي‌کنيم چون اين، اعتقاد آنها است. چون کساني که از ترس اسرائيل و آمريکا در رساندن پول براي پرداخت حقوق محاصره شدگان در نوار غزه کوتاهي کردند، جز سکوت و خجالت از خود هيچ حق ديگري ندارند.

ايراني‌ها اگر حرفي بزنند به آن عمل مي‌کنند و از همپيمانانشان دفاع مي‌کنند

عبدالباري عطوان تاکيد کرد: همانطور که تجربه‌ها به ما نشان داده، ايراني‌ها همانند اعراب نيستند. ايراني‌ها اگر حرفي را زدند به آن عمل مي‌کنند و اگر با کسي همپيمان شدند، از همپيمانشان دفاع کرده و در کنار آن مي‌ايستند و هرگز آن را تنها نمي‌گذارند. بهترين مثال همان چيزي است که در حال حاضر در سوريه در جريان است و حتي يک لحظه نيز در اعلام اختلافمان با آنها در بسياري از سياست‌ها و مواضعشان درنگ نکرده‌ايم اما حقيقت را بايد گفت و ننگ بر ما است چون ما ملت‌ها و آرمان‌هايمان را خار کرديم و اميدوار هستيم که در غزه نيز اين طوري باشند و زياد منتظر "زمان مناسب" نباشيم.

نامه سردار سليماني هشداري است که بايد توسط اسرائيلي‌ها و رهبرات عرب جدي گرفته شود

وي اضافه کرد:نامه سردار سليماني به خصوص در سطري که اين جمله آمده است "جام غضب بر سر صهيونيست‌هاي مجرم در زمان مناسب ريخته خواهد شد" هشداري است که بايد توسط اسرائيلي‌ها و رهبران عرب جدي گرفته شود. تمامي منطقه عربي در آستانه جنگ منطقه‌اي فراگيري است و چه بسا اسرائيل و همپيمانانش مهمترين قربانيانش باشند و بايد اين نکته را يادآور شد که "حزب‌الله" که بازوي نظامي ايران است آماده واکنش است همانطور که در جنگ سوريه نيز به نفع نظام اين کشور وارد جنگ شد و هنگامي که وارد ميدان نبرد شد، مخالفان مسلح سوريه شکست‌هاي زيادي خوردند. اگر همپيماني ايران و حمايت مالي و نظامي آن نبود چه بسا نظام سوريه تا کنون پايدار نمي‌ماند و اوضاع همانطور که الان شاهد آن هستيم به نفعش نبود.

شکست اسرائيل قابل انتظار است

عبدالباري عطوان اضافه کرد: بعد از اين دو نامه که نشان دهنده اراده‌هاي قوي است، شکست اسرائيل قابل انتظار بوده و مي‌توانم بگويم که آتش‌بس پس از آنکه تمامي خواسته‌هاي مقاومت در برداشته شدن محاصره غزه و بازگشايي تمام گذرگاه‌ها خواهد بود حاصل شود در غير اينصورت در هفته‌ها، ماه‌ها و سال‌هاي آينده، روزهاي سياه و خونيني در انتظار اسرائيل خواهد بود.

اين نويسنده برجسته عرب در پايان مقاله خود نوشت: مقاومت عربي اسلامي فلسطيني که اعراب و ارتش‌ها و ژنرال‌ها و رسانه‌هايشان آن را خوار کردند پس از آنکه جنگ رواني را برنده شدند و در مسير خود براي موفقيت در جنگ نظامي است، در آستانه پيروزي قرار دارد و هر فردي که کمترين شکي دارد به وي توصيه خواندن دو نامه مذکور و خواندن رسانه‌ها و روزنامه اسرائيلي و مقالات کارشناسان نظامي و سياسي را مي‌کنم.

مرجع : خبرگزاري تسنيم

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html